Monday, June 18, 2018

Memanggil semula memori yang hilang

Aku rasa macam awal tahun haritu ada post something kat blog ni tp bila buka "ehh!?? Dah 6 bulan tak post apa-apa!??"

Lari objektif la buat blog macam ni gayanya- selangkah dalam kehidupan berjuta untuk diceritakan.

So, what I have gone through in this 6 months? Hmm... Should I summaries all by monthly basis like previous year (2017)? Haha. But frankly speaking, I may forget certain events.

January. My sister on her besday dia nak jalan kat Cameron- specifically, minum teh kat ladang teh. So we all went there and luckily jalan dari rumah sampai atas tak jem...sebab tu bukan cuti sekolah dah. Gambar? Da upload thread kat FB. Hihi.

February. Kalau tengok kat Insta... Macam tak ada benda sangat happened this month. Adalah panjat bukit sikit, berenang kat lombong, jog...tu je la aku ingat. Aku suspect benda ni aku buat sebab da geram tengok fatbelly ni. Haha. Owh ye, bulan ni rasanya aku signed takaful medical selepas bertahun berfikir. Dan rasanya bulan ni jugak aku start buat hutang baik dengan bank demi better credit rating.

March. A friend got married, kawan masa belajar kat KL dulu..kawan yang kenalkan aku ngan kawan2 sekolah dia yang suka outdoor activities. Macam biasa, aku ada kerja yang kena buat hari tu. Hampeh betul sebab tak boleh jadi normal tetamu...antara paling awal datang dan daling akhir balik. Nasib baik boleh dapat dayang seorang pastu. Hihi.

April. A friend of mine masa belajar kat KL dengarnya half body paralyzed selepas saru accident masa outdoor, dengarnya main skyjump a.k.a terjun guna parachute. Tapi aku serba salah sampai sekarang sebab tak pergi lawat dia..dari dia kat hospital ipoh sampai la transfer back to pusat rehab kat cheras. Will try soon as possible sebab wife dia tu da sarat rasanya sekarang. (18JUN18).
Bulan ni jugak aku amik cuti panjat gunung kat pahang, nama dia pine tree trail...bayangkan berbulan tak hiking, training pon ala kadar tetibe pergi panjat salah satu trek yang menjengkelkan otot2..ughh tapi tetap berjaya keluar sebelum gelap.

May. Pergi Singapore dengan hajat nak complete kan map Singapore, so sampai la aku kat jawan yang jarang ada pelancong luar- Pulau Ubin. On second day the dayang sampai Singapore jugak untuk jalan2... Not much can cover within 1 day...tapi tourist attractions dapat la bergambar. Settle 1 janji aku dengan dia. Seminggu b4 puasa tibe geng study shah alam buat reunion kat melaka tapi since ramai ada adhoc commitment and cuaca x mengizinkan..sekejap je habis event tu.
Starting bulan pose aku kerap balik rumah parents...sambil kemas2 n repair. Dan selepas bertahun pendam, 2nd weekend ramadhan aku pon ucapkan kata2 yang selama ini tersimpan....

Jun. Walau belum lagi berjumpa tapi preparation is on going, even da cari location, caterer, planning and all..hope Allah will ease everything for us.



No comments:

Post a Comment