Sunday, August 2, 2015

Beza? Memang berbeza

Habis sudah puasa...raya pon dah 2 minggu lebih. Tak ade benda nak cerita time puasa sebab nak fokus ibadah ;P

Raya haritu ingat lau ada tiket flight murah nak gak solat raya kat Thailand tu..nak mencari perbezaan hajatnya...atau sebenarnya nak melupakan perbezaan raya ni dengan raya sebelumnya.

Apa yang beza? Grandpa dah takde...parents pon raya kat mekah..abang yang dah kawin raya uma mentua..adik yang bongsu terpaksa kerja sampai raya 5... Alang2 semua dah tak available untuk berkumpul baik bawa hati ni ke negeri orang..hmm Tapi malangnya tiket semua jenis yg nak menjahanamkan bonus raya aku..sampai hari last puasa aku tengok tiket tu over budget.

So aku tukar plan...buat bbq malam raya kedua. Asal rancangan ni program dengan adik beradik and sepupu yang dari johor (my right wing) je sebelum ia menjadi pesta keluarga..tak tau la sape yg sebar berita sampai semua pakcik makcik, sepupu, anak buah turun ramai2 ke rumah malam tu. For moment aku lupa perbezaan yang wujud rya kali ini.

Last week aku balik rumah... And malam tu aku mimpikan arwah atuk once again (unfortunately, barely remember what the dream about) yang pentingnya next day tu pagi2 tu cam bising2 nak buat kenduri pasal hari esoknya akan genap 100hari aku kehilangan someone yg penting dalam hidup aku selama ni..

So..sebenarnya aku ade sixth sense ke ape?

No comments:

Post a Comment