Monday, June 2, 2014

suka dan duka bercerita

Okay memandangkan di FB and IG pun dia ada maka this is the only exit for my soul..haha =D
Inspired by whom/what? Entah tapi mungkin sebab dah rasa perlunya seseorang untuk me-motivasikan diri supaya berusaha lebih gigih bina kehidupan. Walaupun yang before this tak menjadi, namun diakui mereka adalah sebab aku berusaha sampai lepas dip and deg. But now is different level.

For the first time in forever~( Disney Frozen jap) Aku google pasal tips first date..hahaha. Never done it before. Walaupun tak menjadi 100%  tapi boleh la dalam 60-70 dan... Mungkin soalan cepumas bole diajukan on next date nanti. =P Sebenarnya nak tanya sesegera mungkin supaya hati ni tak berlari-lari cam sekarang ni.

Date malam ahad so bila nak bangun pagi rasa berat giler..puas lawan setan untuk bangun solat subuh pagi Moday blues ni... Nampak LED fon berkelip2..tergerak hati nak tengok kenapa. Owh.. ada group Whatapps and FB notifications dari ahli keluarga.

My cousin just passed away early this morning.. So otomatik aku terus wassap bos kecik aku nak cuti harini. Pukul 10 kawan kat officemate sent image kat group..harini hanya ade 2 orang je masuk manakala yang lain MC, EL, AL, meeting luar dan paling teruk MIA..terlalu heaven ni aku kata, student praktikal tu mesti hilang pergi discuss thesis ngan kawan dia dari department lain.

Sedih aku tengok waris arwah sepupu aku.. Sorang balu dengan 8 anak dan yang paling besa 17 tahun!! Tetiba rasa cam nak mainkan peranan sebagai amil kat situ..tapi memandangkan keadaan tak mengizinkan untuk bersoal jawab maka semua tu hanyalah niat semata2. Tapi tadi ramai dah saudara mara tahu aku kerja dengan siapa.. So aku niatkan dalam hati if family arwah ni perlukan bantuan aku dalam hal berkaitan dengan organisasi aku bekerja, aku sudi untuk bantu seadanya.

No comments:

Post a Comment