Saturday, June 14, 2014

selari

Siang tadi masa swimming kat pusat akuatik sambil belajar wat terjunan aku story la pasal kawan-kawan aku yang kerja kat HQ bank yang terkenal pada kawan se-ofis ni. Ceritanya pasal gaji(salary @ selari)- very sensitive issue for us as a guy, I told him how my friends there earned salary much enough to start new stage of life, within 4month few got engaged and some other giving hint for doing the same thing. Those without car during studies at university now after 6 month working in that organization afford to have the City and the Swift.

Early this evening a message came through whatsapp from my AIC group told members about AIC 2.0 selection was today. With some improvement- most of that came from our suggestion, which makes me and other feel soo excited to join that program again. Selain dari Tan Sri a.k.a Pakcik bukan lagi bertindak sebagai pembiaya projek tu, cadangan agar peserta diberi peluang memilih sendiri MNC juga diterima pakai oleh pihak pembiaya..and aku dengar kali ni govt yg support semuanya. Arrggh jelesnya sebab rasa nak try je Shell or AIA. Tapi apakan daya...

Petang tadi terbacalah kisah seseorang di FB yg di-share oleh kawan..pasal gaji la. Tetiba rasa cam aku ni tak bersyukur dengan rezeki Allah beri sebab comparekan salary aku kat organisasi sekarang dengan pendapatan if aku kerja kat sana. Moral of story kisah tu adalah..dia waktu berduit rasa tak cukup dengan rezeki tu, tapi bila kesusahan menimpa dan hasil diterima jauh lebih rendah dari sebelumnya, dia rasa itu pun da banyak.

Dunia ini memerlukan duit, sesuatu yang tak dapat dinafikan. Tapi aku tak berniat untuk tinggalkan tempat ni dalam masa kurang setahun, This is a place I dreamt to be..Islamic working environment. Tapi.(banyak betul tapi aku ni..huhu) mungkin ini bukan tempat aku untuk bina kehidupan dunia. Bak kata kawan aku tu, ada orang dalam tempat kitorang ni cakap..kami kena keluar dari sini dulu lepas satu masa baru datang balik supaya boleh demand.

I'll think about it..but if I get call by the public sector with no time to be waste..notis resign sesegera mungkin dikeluarkan..haha

No comments:

Post a Comment