Wednesday, May 1, 2013

aku #4

last month..today is 1st May, so it's actually last week..hehe
ok. while practical i'm represent my supervisor to attending an English class sebab dia busy sangat.
at first represent but lastly replacing him until the examination day!!
so sekarang aku bakal mempunyai sijil kemahiran.. even-though aku pun tak sure camane la result aku tu sebab aku start masa da kat tengah-tengah..lantaklah..

a class before the examination day..kira revision class la..
teacher asked me about my family background..salah satu soalannya aku anak ke berapa?
bila aku jwab 4 out six..dia terus tanya " are you a rebel?"
dalam otak aku "eh rebellion tu pemberontakan..apsal dia tanya aku ni pemberontak ke?"
then she explained "..are you the one who against your parent?"
I took 2 seconds then I said "yup"

 based on apa yang teacher cakap..
-orang anak keempat (bukan bongsu) ni jenis nakkan perubahan, dia jenis filtering input apa yang dia dapat. ada yang dia terima ada yang dia tolak..benda yang dia tolak tu la dia nak ubah.
-yang first pula lebih bertanggungjawab sebab dia dia merasakan perlu menjadi contoh pada adik-adik
-yang kedua pula ramai yang mengakui diorang ni pelik sikit..cam office mate bagi contoh, adik beradik dia semua engineer tapi yang nombor dua ni pula yang more to music and rambut panjang.
-macam biasa didengar bongsu ni manja and sometimes jenis tak boleh nak uruskan hal sendiri...ni malas la aku nak cakap.

YUP!! I'm number 4
aku pernah jadi punca rebellion dalam platun aku terhadap ketua..hehe. nasib ketua tu dapat support dari jurulatih je..tapi assistance bertukar..ketua direhatkan dari tugas platun untuk seminggu.
others memang tak berapa ingat..tapi dalam family, yes! you can say that i'm a rebel tapi aku bukan la buat cara ganas..Melayu ni kan kaya bahasanya, halus santunnya...bercakap nada lembut tapi maksudnya keras dan tegas.Yang penting api tak dilawan dengan api. that's all =)

No comments:

Post a Comment