Sunday, May 27, 2012

lapik

sakit perih menusuk hatiku
saat kamu ucap kata itu
ku hanya bisa meneteskan air mata
jatuh rasanya langit ini
-suki-

"kenapa blog ko macam..."
"berlapik sangat?" de'X meneka.
"a'ah susah nak paham, terus terang je la"
"kalu aku, aku tulis je" dia menyambung.

haha..biar-lah aku ni memang dari aliran sastera masa sekolah dulu, kira2 bukan favorite aku sampaikan  subjek math tu aku past mase exam besar je..accounting past gred 3 mase SPM je before tu sume failed..huhu
masuk degree, lecturer financing aku pun ley bace gaya aku and tanya  "awak ni tak suka subjek mengira ye?" dengan jujur aku mengakuinya..huhu. since then selalu je aku dengar ayat "..ingatkan masuk banking xde kira2..rupanya sama je cam finance.." dari lecturer tu mase wat latihan taxation and its rebate.

Then,  Melayu itu orang yang bijaksana...
melayu itu kaya falsafahnya
kias kata badal pusaka
akal budi bersulam daya
gedung akal laut bicara
-sasterawan negara Usman Awang- 

so, setebal mana aku boleh sediakan untuk berlapik aku akan bagi. Yela saya tetap melayu even da tak melayu sangat da sekarang ni..haha

~byeby~

No comments:

Post a Comment