Thursday, March 9, 2017

Aku dan Pengakhiran geng Xmen

Dari kecik tengok kartun Xmen bila da besar layan plak movie dia, after 17years (2000-2017) geng2 Xmen ditamatkan cerita dengan tajuk LOGAN-nama betul untuk wolverine.  Aku kata geng Xmen tu tamat sebab dalam movie tu kata masa tahun 2029 tu yang tinggal cuma diorang ber-3(Prof. X, Wolverine & Caliban)  je n yang lain dah mati, Pastu bila tiga2 mati maknanya habis lah semua geng Xmen tu. (big spoiler pada sape x tengok lagi..hehe)

Ape kaitan dengan aku kan? movie fiksyen je tu.
Aku ni jenis menyelami movie yang aku tengok, kira macam feeling la
Bila aku tengok Prof. X yang da tua tu and Wolverine jadi penjaga lantas mengimbau kenangan aku jaga arwah atok n nenek aku dulu.

So weekend tu aku pon balik kampung memandangkan kawan aku kahwin tetibe so aku tak plan ape bila balik kampung. Sebab dari kecik aku ni dah diajar bangun pagi and sarapan before 9, bila pagi tu da pkul 8 sarapan takde kat rumah aku pun pergi lah sarapan luar tempat arwah atok suka pergi.

Habis sarapan aku singgah jap kubur, ingatkan lepas 2 tahun dia pergi dan aku pun lama menjauhkan diri dari kawasan tu sebak tu akan hilang tapi rupanya tak..Walau aku tak paham tiap butir aku yang baca tapi mata tetap bergenang. Mungkin sebab kenangan mengiringi bacaan aku.

Pastu baru-baru ni ada kawan cakap dia sakit kepala, kerja hospital tapi sakit xnak jumpa doktor, pelik betul. Headache dia cakap selalu jadi tapi tak reti2 lagi untuk buat intensive check-up cari punca, main rasa2 plak bila cakap sakit kepala dia sebab kurang minum air. Yes aku bebel kat dia sebab main rasa-rasa. Mau tak nya aku pernah jaga arwah nenek aku dari atas katil sampai liang lahad, sebab orang sekeliling anggap 'tak nak makan' tu satu benda remeh temeh jadi kanser nenek aku melarat teruk, Kebetulan budak intern kat tempat aku dapat MC dari dokter sebab sakit kepala yang kerap, pastu dokter nak buat MRI on her sebab ada family history kanser otak. So itu la punca aku bebel panjang2 ngan kawan aku.

Xmen dah habis tapi spin-off dia on schedule nak tayang..Dulu manusia nak masa jadi perlahan sebab tak nak tua cepat tapi sekarang ramai nak masa cepat berlalu sebab nak tengok movie baru Marvel n DC. Marilah kita sama- sama ber-huhu

No comments:

Post a Comment