Wednesday, March 5, 2014

stay strong

sometimes aku malas nak bawa/teman orang ke hospital, nak melawat pun perasaannya macam tu gak-malas. Is not about aku takut darah, mual dengan bau ubat, takut dijangkiti penyakit dan alasan2 normal/biasa tapi hanya kerana yang satu ni, AKU TAKNAK DENGAR PERKARA YANG BUAT AKU SEDIH.

Harini aku bawa atok pergi hospital lagi-semalam pon ada appoiment ngan doktor- after several hour ( standard govt) jumpa tak sampai 10 minit (yang semalam <5 minit), the doctor asked me to wait because she want talk something with me.

"you know what your grandfather's condition?" she asked me and I said "yes, I knew it"............. she told me just for clarify things "bila masanya tiba iaitu keaadan datuk awak macam yang saya cakap tadi, ubat2 tu semua dah tak berguna, bawa ke hospital pun kami tak boleh buat apa2..let your other family know..."

"when the time comes, kamu kena terima dan redha".

Sometimes aku fikir, we should not come to hospital when reach certain age, let thing happen naturally without have worry about it.

No comments:

Post a Comment