Thursday, September 17, 2015

Hobi baru

Sejak 2 menjak ni asal cuti je panjat bukit asal cuti je panjat gunung, tapi itu kalau aku sihat la..time sakit belakang atau kaki aku duk diam je la kat rumah cuci baju longgok seminggu. hahaha

Dulu nak hiking ni takut2, kena tunggu ada kawan/peneman barulah pergi. But at the end after duduk sebatang kara kat Shah Alam ni as time and season change. Aku pun berubah sama..bak orang putih kata, EVOLUTION. haha-ini poyo!

3 Bukit pertama adalah Bukit Broga..Broga..dan Broga. Bukit sama tapi masa berbeza. So bila ada orang tu ajak panjat broga aku rasa "Ek elehh...tak mencabar langsung..." haha-Berlagak giler!

Mungkin hati ni melonjak2 geram bila tengok crush tu asyik post gambar outdoor dia terutama sekali hiking. So one day lepas aku tau dia nak hike Bukit Tabur, aku decided apa nak jadi..jadilah, esok aku akan naik walaupon sorang and I did it...literally I'm alone from start to finish. Later I've been told Bukit tabur yang aku naik adalah WEST, dan banyak yang mati tu kat belah WEST. Okay...aku masih hidup tanpa sebarang kecederaan. Kira memang berbakat atau lucky?

The following week aku decided lagi.. I don't care even  I'm alone but I will make fren once there. This time Gunung Datuk at Negeri 9. Kali ni saat akhir officemate joined sekali. Dan bila kitorang sampai puncak geng dia masa daki Gunung Irau dah tunggu kitorang dengan alasan diorang dari Gunung Angsi tersesat Sampai Datuk. Padahal malam tu kata tak jadi join kitorang.

Hari berganti tapi hati ni tetap tak puas hati sebab dapat tahu Tabur tu ade EAST..on hari Malaysia aku pon buat hal lagi, pergi sorang2 walaupun tak tahu. Sampai satu kawasan aku mengendap orang yang lalu lalang sebab nak tahu mana jalan masuk bukit ni. At first aku tailed satu group macam budak U but later on lepas aku tengok satu brader ni cam power je aku pon follow dia, kebetulan lak sis yang datang ngan brader tu friendly maka melekatlah aku dengan diorang sampai ke puncak. 

Sampai puncak, Brader tu rupanya salah sorang admin grup hiking and on that day diorang panjat ni sebab nak celebrate besday member diorang-seorang makcik called 'mama'.  Dalam grup tu terjumpa brader yang organize paraglide kat kuala kubu., aku dah nampak lepas ni kemana arah tuju aku...ye..... PARAGLIDING at KKB

My plan...alang-alang dah sampai Kuala Kubu Bharu tu, macam nak naik Gunung Kutu ngan Water Rafting je. hehe

No comments:

Post a Comment