Friday, May 22, 2015

tiga puluh tiga

TigaPuluhTiga hari berlalu
aku sendiri pun sedar... orang tak cakap pon aku taw aku makin gemuk lately -__-''
pastu dah pandai da amik cuti- mentang2 tahun lepas punya cuti tak habis lagi ^_^
pergi kerja pon da start lewat tapi belum  5setengah dah hilang- selalunya pas kerja pukul 5 stay kat ofis lagi....dan lain2

YA, SEPARUH JIWA AKU PERGI bersama mereka didalam bumi. Terasa kosong bila mereka tiada lagi. Now a house being just a house not a home for me anymore. 'HOME' can be anyplace you feel attached to....in my case, it's a person and to be spesific, my late grandparents.

Dulu aku balik rumah sebab ada mereka..aku tak merantau jauh sebab takut tak sempat balik lau ape2 jadi padahal aku ada je chances belajar kat selatan/timur/utara semenanjung ni.

And now they has gone...bila balik kg kat kubur tu aku decide either nak balik rumah atau tak, masih ragu even baju longgok seminggu + berus gigi dah bawak sama dalam beg travel tu.huhu

33 hari berlalu
3 mimpi telah aku temu
3 masa yang berbeza... masa kelahiran seseorang, masa dia sihat..dan masa dia sakit

walaupun ia hanya la mimpi..perasaan tu tetap wujud..gembira, bahagia, risau, bimbang..sedih.. seolah-olah bila ia muncul aku nak kekal kat mimpi tu lebih lama.

Ya, what done is done. Jiwa yang dah hilang tu perlu diganti tapi entahlah.. belum jumpa orang yang berperasaan sama macam aku.

Wat masa ni aku lebihkan masa untuk berjalan-jalan, outdoor aktiviti and ape2 yang melekakan aku dari ingat perkara2 sedih yang pernah berlaku..Sekian

No comments:

Post a Comment